Gender Justice Network - Lawyers Only (Volunteering)

Legal Action Worldwide (LAW) uses creative legal strategies to increase access to justice for women and girls, and those who have been subjected to sexual and gender-based violence. These strategies are implemented through a combination of legal aid and empowerment, strategic litigation, and targeted legal advocacy. In 2018, Legal Action opened an office in Beirut and is now providing legal assistance and representation from Beirut. 

LAW will advance access to justice by supporting victims and survivors to access legal services and lodge complaints, monitoring their experiences with the judiciary, and highlighting successes and inadequacies, by building the capacities of legal aid providers to use a survivor-centered approach and initiating a network of gender sensitive lawyers (the Gender Justice Network). 

What is the Gender Justice Network? 

This network/committee is composed of Lebanese lawyers who join the network as volunteers with the objective of empowering indigent victims and survivors of sexual and gender-based violence to access justice. LAW will select 15 lawyers to participate in two trainings to enhance their capacities in survivor-centered justice, international best practices relevant to Lebanon, and gender issues in accordance with international human rights law. After a while, the trained lawyers will share with Legal Action their experience during their day to day work at the courts and how they put the experiences gained during the trainings into practice regarding issues related to gender-based violence. 

 

Selection Criteria:

> ALL applicants must be lawyers.

> The applicant must be a qualified lawyer registered at the Beirut Bar Association.
> The applicant must have at least 5 years of experience.
> The applicant must have priorly worked on cases of Gender-Based Violence.

*This activity is considered as volunteering and not a paid position. 

 

 

تستخدم منظمة الحركة القانونية، استراتيجيات قانونية إبداعية لزيادة وصول النساء والفتيات إلى العدالة ، اللواتي تعرضن للعنف الجنسي والعنف القائم على النوع الاجتماعي. يتم تنفيذ هذه الاستراتيجيات من خلال مزيج من المساعدة القانونيّة والتّمكين والتّقاضي الاستراتيجي واستهداف المناصرين القانونيّين. في عام 2018 ، افتتحت  الحركة القانونية مكتبًا في بيروت وتقدم الآن
المساعدة القانونية والتمثيل القانوني من بيروت

ستعزز الحركة القانونية الوصول إلى العدالة من خلال دعم الضحايا والناجين/يات للوصول إلى
الخدمات القانونية وتقديم الشكاوى ، ورصد تجاربهم مع القضاء وإبراز النجاحات وأوجه القصور، من خلال بناء قدرات مقدمي المساعدة القانونية  لاستخدام نهج يركز على الناجين وبدء شبكة من
المحامين الذين يراعون الفوارق بين الجنسين. (شبكة عدالة النوع الاجتماعي)

ما هي شبكة عدالة النوع الاجتماعي؟  (Gender Justice Network)

تتألف هذه الشبكة/اللجنة من محامين لبنانيين ينضمون الى الشبكة بصفة متطوعين بهدف تمكين الضحايا والناجين/يات من العنف الجنسي و العنف القائم على النوع الاجتماعي من الوصول إلى العدالة. ستختار جمعية الحركة القانونية 15 محام/محامية مسجلين في نقابة المحامين في بيروت للمشاركة بتدريبين لتعزيز قدراتهم في مجال العدالة التي تركز على الناجين/الناجيات ، وأفضل الممارسات الدولية ذات الصلة بلبنان، وقضايا النوع الاجتماعي وفقًا للقانون الدولي لحقوق الإنسان. بعد فترة,  سيشارك المحامون المتدربون مع الحركة القانونية تجربتهم خلال عملهم اليومي في المحاكم و كيف وضعوا الخبرات التي اكتسبوها خلال التدريبات في الإطار .العملي فيما يتعلق بالقضايا المتعلقة بالعنف القائم على النوع الاجتماع.

معيار الاختيار:

> يجب أن يكون المحامي محاميا مؤهلا ومسجلا في نقابة المحامين في بيروت.
> يجب أن يكون لدى المحامي خبرة لا تقل عن 5 سنوات.
> يجب أن يكون المحامون قد عملوا مسبقًا في قضايا العنف القائم على النوع الاجتماعي.

* يعتبر هذا النشاط تطوعاً وليس وظيفة مدفوعة الأجر.

 

 

How to apply

Lawyers who fit the selection criteria and are interested in joining the Gender Justice Network are encouraged to apply by submitting a form on the following link:

نشجع المحامين الذين تنطبق عليهم معايير الاختيار ويهتمون بالانضمام إلى شبكة العدالة بين الجنسين على التقديم من خلال إرسال نموذج على الرابط التالي:

https://www.surveymonkey.com/r/LG826GF

Deadline
Monday, 15. Aug 2022
Type of Call
Call for Applications
Intervention Sector(s):
Gender issues, Human Rights & Protection, Law & Legal Affairs
randomness