Search For Common Ground - About

Search For Common Ground

ACRONYM: 
SFCG
COUNTRY OF ORIGIN : 
Lebanon
Founding Year: 
2008
Address: 
No 60 Athens Street
Ashrafieh , Beirut
Lebanon
Beirut LB
No 60 Athens Street
Achrafirh , Beirut
Lebanon
Beirut LB
Achrafieh , Beirut
Lebanon
Beirut LB
Achrafieh , Beirut
Lebanon
Beirut LB
Achrafieh , Beirut
Lebanon
Beirut LB
Organisation Type: 
International Civil Society Organisation
Intervention Sector(s): 
Advocacy & Awareness
Children & Youth
Conflict Resolution
Democracy & Civic rights
Refugees

Search for Common Ground (SFCG) is a non-governmental organization working to transform the way societies deal with conflicts. We have acquired over 30 years of experience in peacebuilding and are based in 53 local offices worldwide. SFCG first worked in Lebanon in 1996, and we opened up our office here in 2008. The issues we address are multiple, such as conflicts arising within Lebanon's diverse society, tensions resulting from the increasing influx of Syrian refugees, security sector reform, as well as women’s socio-economic empowerment. In each project we seek to engage all stakeholders and strengthen local capacities in order to create sustainable change and increase social cohesion.

 

تأسَّست منظمة ''البحث عن أرضيّة مُشتركة'' في عام ۱۹۸۲ وهي منظمة دولية غير حكومية تعنى بتعزيز السلام والاستقرار في المجتمعات من أجل تغيير الطريقة التي يتعاطى فيها العالم مـع النزاع، أي من أجل إستبدال التوجهات العدوانية بحلول تعاونية للمشاكل . ونحن نعمل مع شركاء محليين في 35 دولة الى إيجاد وسائل مناسـبة حـضاريا لتعزيز قدرة المجتمعات على التعامل مع مظاهر النزاع بشكل بنّاء : لتفهم الإختلافات والعمل وفق النقاط المشتركة. .كما أنَّ مُنظّمة البحث عن أرضيّة مُشتركة ملتزمة بالحياد وتشرِك فعلياً سائر أصحاب المصلحة المتعددة العاملين على الخُطوط الفاصلة في أكثر المجتمعات المستهدَفة.

 

في عام 1943 ، أقام لبنان اتفاقية لتقاسم السلطة على أساس الدين،وقد  بلغت التوترات المتصاعدة والتحولات السكانية بين الجماعات الدينية والعرقية الرئيسية في لبنان ذروتها في نهاية المطاف في عام 1975 في حرب أهلية استمرت 15 عامًا. واليوم ، يستضيف لبنان ديموقراطية جديدة ولدت من جديد ولا تزال تكافح الانقسامات الدينية والعرقية. عملنا لأول مرة في لبنان في عام 1996 وافتتحنا مكتبًا دائمًا في بيروت في عام 2008. نتناول الآن من خلال مشاريعنا الصراعات الناشئة داخل المجتمع لبناني المتنوع ، والتوترات الناتجة عن التدفق المتزايد للاجئين السوريين ، والاصلاح في القطاع الأمني ​​، والتمكين الاقتصادي الاجتماعي للنساء. كما ونسعى إلى إشراك جميع أصحاب المصلحة وتعزيز القدرات المحلية من أجل إحداث تغيير مستدام وزيادة التماسك الاجتماعي. لمزيد من المعلومات يمكنكم زيارة الموقع الالكتروني www.sfcg.org   

 

City: 
Ashrafieh
Street: 
No 60 Athens Street
Website: 
Partnerships: 
N/A
Contact person's name: 
Sandra Sader
Contact person's position: 
HR Officer
Contact person's phone number: 
N/A
Contact person's email: 
randomness