How to make yourself more competitive in the job market?

When it comes to recruitment, the hiring process can often be complicated and highly competitive. With increasing job competition, it is crucial that your online applications are carefully planned to help you stand out!

Lebanon Support is hosting a webinar that will provide you with job hunting tips specifically in the civil society sector, as well as skills and tips necessary to complete online job applications, in order to ensure you are hired. This event builds on data from Daleel Madani, and specifically its job section, as well as the expertise of guest speaker, Rita Kamel.

The webinar will also include some tips on how to avoid the most common resume mistakes. Whether you are a fresh graduate or a job seeker, this webinar will help you optimise and increase your reach in the job market.

 

Speaker:

Rita Kamel (Certified Résumé, Employment, and Interview Strategist | Founder of DossierPro | Member of Career Professionals of Canada) 

Date and time: Tuesday 24 November, 2020 at 3:00 pm  

This event will be held in Arabic. 

The webinar will be hosted on zoom. The registration link will be sent via email.

To register, please fill in this form before 22 November 2020: https://bit.ly/2ILfM23 

Rita Kamel is the founder of DossierPro, an employment consultancy venture that aims to empower international job seekers with immediate tools to help them generate career opportunities. She is a Certified Résumé Strategist, a Certified Employment Strategist, and a Certified Interview Strategist. She is also a member of Career Professionals of Canada.

She holds a Master’s degree in Marketing from the Holy-Spirit University of Kaslik and has more than 10 years of experience as a recruiter and human resources professional in local, regional, and multinational companies.

 

كيف نزيد من فرصنا للحصول على عرض عمل؟

غالبًا ما تكون عملية التوظيف معقدة وتنافسية. مع زيادة المنافسة في سوق العمل، من المهم أن يتمّ تحضير ملفّ التقديم للوظيفة بتأنّي كيتميّز عن باقي الطلبات!

ينظم مركز دعم لبنان ندوة افتراضية ستزوّدك بنصائح للبحث عن عمل في قطاع المجتمع المدني، بالإضافة إلى المهارات اللازمة لإكمال طلبات التوظيف عبر الإنترنت، وذلك من أجل ضمان توظيفك. تعتمد هذه الندوة على بيانات من دليل مدني، وتحديداً صفحة الوظائف، بالإضافة إلى خبرة ضيفتنا، ريتا كامل.

ستتضمن الندوة أيضاً نصائح حول كيفية تجنّب أخطاء السيرة الذاتية الأكثر شيوعًا. سواء كنت خرّيجًا جديدًا أو في سياق البحث عن عمل، ستساعدك هذه الندوة على زيادة حظوظك في سوق العمل.

 

المتحدثة:

ريتا كامل (خبيرة مصدّقة في السيرات الذاتية والتوظيف والمقابلات | مؤسسة DossierPro | عضو في Career Professionals في كندا)

التاريخ والوقت: الثلاثاء ٢٤ تشرين الثاني ٢٠٢٠ الساعة الثالثة بعد الظهر.

تعقد هذه الندوة  باللغة العربية.

سيتم إرسال رابط التسجيل عبر البريد الإلكتروني.

تعقد الندوة على برنامج Zoom.

للتسجيل ، يرجى ملء هذه  الاستمارة  قبل  ٢٢ تشرين الثاني  ٢٠٢٠: https://bit.ly/2ILfM23 

 

ريتا كامل هي مؤسسة DossierPro ، وهو مشروع استشاري للتوظيف يهدف إلى تمكين الباحثين عن عمل في العالم وتزويدهم بأدوات لمساعدتهم على إيجاد فرص عمل. وهي خبيرة استراتيجية مصدّقة للسيرات الذاتية والتوظيف والمقابلات. وهي أيضًا عضو في Career Professionals في كندا.
وهي حاصلة على ماجستير في التسويق من جامعة الروح القدس في الكسليك ولديها أكثر من ١٠ سنوات من الخبرة كمسؤولة توظيف وفي الموارد البشرية في شركات محلية ودولية.

Add to my Calendar Organizer 2020-11-24 15:00:00 2020-11-24 15:00:00 [email protected] Asia/Beirut public
Start/End Date and Time
Tue, 24/11/2020 - 3:00pm
Countries:
Lebanon
Event Location:
Beirut
Lebanon
LB
,
Beirut
Lebanon
LB
Event Type:
Training